19.8.17

Za Járou Cimrmanem do Příchovic v Jizerských horách

Páteční sluneční ráno slibovalo hezký den.Už jsme nějaký čas nikde nebyli a tak jsem naplánovala výlet za Járou Cimrmanem do Příchovic v Jizerských horách.Jednu dobu jsme hodně poslouchali desky,koukali na pořady v televizi a dokonce navštívili i divadelní představení v Divadle Járy Cimrmana,jeho propagátorů Zdeňka Svěráka a Ladislava Smoljaka.Jejich humor mi je velmi blízký.Příchovice jsou součástí obce Kořenov,kde je mi to velmi blízké.Moje nejmladší sestra tu nějaký čas žila.Maják a muzeum Járy Cimrmana se nachází v areálu penzionu U čápa,jehož majitelé stavbu majáku i muzeum financovali.
Maják Járy Cimrmana je nejmladší dřevěná rozhledna v Jizerských horách.Byl vystavěn v letech 2011-2013.V budově pod rozhlednou je muzeum Járy Cimrmana,kde je umístěna značná část jeho pozůstalosti.V blízkosti objektu je Lesopark Na Sluneční s dřevěnými prvky,které ocení hlavně děti.Je to nádherný kus přírody.





Penzion U čápa












Maják Járy Cimrmana













Na Maják se vydávám sama.Schody jsou úzké a prudce se točí nahoru.Manžel by tu měl při své postavě asi problém.


Stísněné prostory mi nedělají moc dobře,ale už mi nezbývá nic jiného než nahoru.Za mnou jdou další lidé.


Nad obcí Příchovice se tyčí kostel svatého Víta



Na druhou stranu není viditelnost nic moc.Marně hledám Kozákov.






Vydáváme se do Lesoparku








Tyhle hlášky miluji













Dřevěná stavba z druhé strany skrývala nádrž na vodu na zalévání.Pěkně vymyšleno.















Loučíme s s kadibudkou.Něčí děti byly zvědavé a vlezly dovnitř



Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení