5.10.17

Alainova věž

Alainovu věž jsem objevila náhodou,když jsem hledala na internetu akce na sv.Václava v okolí Turnova.Nikdy před tím jsem o ni nikde nečetla ani neslyšela.Přitom se nachází na úpatí hory Tábor,kousek od Lomnice nad Popelkou ,kde se často pohybujeme.Možná je to tím,že do roku 2013 neustále chátrala a znovu byla otevřena po úpravách v roce 2016.
Její původní účel nebyl rozhledna,ale šlo o luxusní posed,postavený ku kratochvíli zdejšího panstva a to byl rod Rohanů,jako součást zdejší velkolepě navržené obory.
Historie věže nebyla v pozdější době už tak slavná,chvíli sloužila i jako sklad krmiva pro zvěř a poté ponechána napospas osudu.Věž se postupně měnila v ruinu.
V roce 2013 se konečně vyřešily majetkové spory a věž připadla městu Lomnice nad Popelkou.
Věž a okolí prošlo rekonstrukcí,která byla ukončena v roce 2016 a věž začala konečně sloužit veřejnosti.


Na hoře Tábor necháváme auto a pokračujeme lesem










Z internetu jsem si dovolila stáhnout tuto fotku chátrající věže.


Opravená Alainova věž je krásná stavba






Výhled nic moc,v dálce by měl být Zebín u Jičína.Kolem mě pobíhá velký pes,jehož vodítko tu jeho majitelé odložili.Manžel zůstal s naším psem dole,nenapadlo by mě táhnout Blekynu nahoru.







Pohled od železniční zastávky Kyje na Tábor.Sem jsem došla lesem já se psem,manžel si vystoupal kopec na Tábor pro auto a zde mě naložil.


Alainova věž určitě stojí za návštěvu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení