21.5.18

Za sysly do Mladé Boleslavi

Při hledání zajímavostí v okolí Mladé Boleslavi jsem narazila na syslí kolonii Na Radouči.Neuměla jsem si představit,že někde u sídliště žije na stovky syslů.A protože to u nás na větší výletování tentokrát nebylo,syn je o berlích po operaci kolena a vnučka má nohu v sádře,tak jsme se vypravili sem.A zůstali koukat.Vnučky byly nadšený.Jak jsme si sedli už kolem nás vylézali z děr syslové a čekali na něco dobrého.Vzala jsem dvě malé mrkvičky pro vnučky,nechtěla jsem je nějak moc krmit.
A potom jsem už jen cvakala fotoaparátem.






Sysel obecný je kriticky ohrožený druh a podléhá ochraně z celoevropského hlediska


Zalíbily se mu moje boty


Že by něco chtěl?



Dávám mu malý kousek mrkve


Valince sebral mrkev přímo z ruky












Tady se o kousek mrkve poprali


Vnučky nakonec obětovaly i jablíčko,které měly na svačinu





Jsou to milá zvířátka.Když se postaví na zadní vypadají jako surikaty,které vždy obdivuji v ZOO














Manžel si sedl do trávy a už tam měl jednoho zvědavého syslíka



Sabinka si zvířátka i pohladila.Jsou velice krotcí



Došlo i na kytičky.Radouč je chráněnou přírodní lokalitou.Předmětem ochrany jsou rostliny,ale jsou tu i skalní terásky a stepní plochy zoologicky významné.To si necháme na příště,protože vnučky se sem budou chtít určitě zase podívat.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení